Pagani Huayra BC (2017-2019)
Interactieve 3D 360° bediening
Klik op de Play button hieronder en je kunt draaien, scrollen, zoomen en meer.
Druk daarna op de f toets om deze auto full-screen te bekijken, of klik op de full-screen button in het 3D scherm.
Klik op de Play button hieronder en je kunt draaien, scrollen, zoomen en meer.
Druk daarna op de f toets om deze auto full-screen te bekijken, of klik op de full-screen button in het 3D scherm.
Specificaties
Type auto: Sport auto
Productie periode: 2017-2019 Aantal geproduceerd: 20 Geschatte huidige waarde: €2.500.000 Merk: Pagani Automobili Productie locatie: San Cesario sul Panaro, Italië |
Motor: V12 - 6L bi-turbo
Top snelheid: 370km/uur 0-100km/uur: 3,2 seconden Vermogen: 764pk Max koppel: 1000Nm Gewicht: 1218kg |
10 Interessante feiten over de Pagani Huayra BC
- De Pagani Huayra BC is een high-performance sportwagen geproduceerd door Pagani, een Italiaans autobedrijf. Horacio Pagani, de oprichter van het bedrijf, was (onder andere) hoofdontwerper van de legendarische Lamborghini Countach.
- Pagani lanceerde de speciale editie van deze auto - Huayra BC, genoemd naar de vriend van Horacio en Pagani's allereerste klant - Benny Caiola.
- De Huayra BC is voorzien van een AMG-geleverde 6,0 liter V12-motor met twee turbo's, die een vermogen heeft van 764 pk en een koppel van 1.000 Nm.
- De bouten op een Pagani Huayra zijn gemaakt van klasse 7 titanium, wat alleen al evenveel kost als een complete Porsche 911(!).
- Pagani ontwikkelde zelf een nieuwe vorm van koolstof voor de Huayra, de "Carbon Triax". Dit materiaal is lichter en sterker dan koolstofvezel.
- De ophanging van Huayra is gemaakt van aluminium van een kwaliteit die ze alleen in de luchtvaart kennen, genaamd Avional.
- De Huayra BC is uitgerust met een aanpasbaar luchtvering- en remsysteem dat kan worden aangepast aan de rijomstandigheden.
- De Huayra BC is opgebouwd uit duizenden kleine onderdelen die met de hand zijn samengevoegd, wat het een uniek en exclusief voertuig maakt.
- Alleen al in elk Huayra Embleem zitten 24 werkuren van een zeer geschoolde vakman; alles moet tot in de ultieme perfectie worden afgewerkt.
- Tijdens de ontwikkeling werden de Huayra-prototypes getest door er anderhalf miljoen kilometers mee te rijden, dit om duurzaamheid en betrouwbaarheid te kunnen garanderen.
Een nieuw meesterwerk van de Argentijnse auto googelaar
Niet iedereen met een droom om een geweldige auto te bouwen slaagt in zijn missie; Horacio Pagina slaagde met vlag en wimpel voor zijn missie. Van het bewonderen van auto's naar het bouwen van een eigen supercar, het was een lange moeizame weg vol hobbels en tegenslagen, maar het uiteindelijke resultaat was ronduit verbluffend.
Aan het eind van de negentiger was de eerste door Pagani gebouwde auto gereed, de "Zonda". Deze auto had had een top snelheid van bijna 300 kilometer per uur en verdiende veel aanzien van auto fans.
Na dit succes kwam Pagani in 2011 met een nieuwe buitensporige sportwagen: de "Huayra" en die was met een top snelheid van 370 kilometer per uur nog veel sneller dan zijn voorganger.
De Huayra was helemaal vanaf de basis opnieuw ontworpen. Met behulp van de nieuwste technologieën en materialen wist de Argentijnse autogoochelaar opnieuw een waar technisch meesterwerk af te leveren. De sportwagen geeft snelheid in combinatie met luxe en precisie een totaal nieuwe dimensie. De Huayra is een hypercar, die in ultra beperkte aantallen wordt geproduceerd. Van de Huayra BC die je op de afbeeldingen op deze pagina ziet werden er slechts 20 geproduceerd en het is een van de meest gewilde en zeldzame auto's ter wereld.
Aan het eind van de negentiger was de eerste door Pagani gebouwde auto gereed, de "Zonda". Deze auto had had een top snelheid van bijna 300 kilometer per uur en verdiende veel aanzien van auto fans.
Na dit succes kwam Pagani in 2011 met een nieuwe buitensporige sportwagen: de "Huayra" en die was met een top snelheid van 370 kilometer per uur nog veel sneller dan zijn voorganger.
De Huayra was helemaal vanaf de basis opnieuw ontworpen. Met behulp van de nieuwste technologieën en materialen wist de Argentijnse autogoochelaar opnieuw een waar technisch meesterwerk af te leveren. De sportwagen geeft snelheid in combinatie met luxe en precisie een totaal nieuwe dimensie. De Huayra is een hypercar, die in ultra beperkte aantallen wordt geproduceerd. Van de Huayra BC die je op de afbeeldingen op deze pagina ziet werden er slechts 20 geproduceerd en het is een van de meest gewilde en zeldzame auto's ter wereld.
Perfectie tot in de micrometer
De Huayra is vernoemd naar de godin van de wind. Deze naam is gekozen omdat de actieve aero-technologie een belangrijke rol speelt in de prestaties bij hoge snelheden. De sportwagen snijdt door de wind met een verbazingwekkende snelheid maar binnen in de auto voelt het nog steeds luxe en comfortabel. En als de prachtige vleugeldeuren open gaan, heeft dat iets mystieks, als een godin die haar vleugels openslaat...
Alle onderdelen worden gemaakt uit speciale legeringen, die ieder hun speciale eigenschap hebben. Het ene metaal is zeer geschikt voor hoge temperaturen, terwijl de andere legering zeer sterk en toch licht van gewicht is. Alle onderdelen worden overigens ontworpen door de oprichter van het bedrijf zelf.
De vorm van de deuren, de stijl van het exterieur, de uitvoering aandrijflijn: alles heeft een doel en wordt tot in de perfectie uitgevoerd.
Alle onderdelen worden gemaakt uit speciale legeringen, die ieder hun speciale eigenschap hebben. Het ene metaal is zeer geschikt voor hoge temperaturen, terwijl de andere legering zeer sterk en toch licht van gewicht is. Alle onderdelen worden overigens ontworpen door de oprichter van het bedrijf zelf.
De vorm van de deuren, de stijl van het exterieur, de uitvoering aandrijflijn: alles heeft een doel en wordt tot in de perfectie uitgevoerd.
Ongekende prestaties, zelfs voor een super car
De Pagani Huayra wordt aangedreven door een 6.0L twin-turbo V12 M158-motor die speciaal door AMG voor Pagani is ontworpen. Het is een compleet nieuwe krachtpatser met speciale componenten, cilinderkoppen, zuigers, kleinere turbo's en intercoolers om 760pk en 1000 Nm koppel te produceren.
Al dit vermogen katapulteert Huayra van stilstand naar 100 in 3,2 seconden, met een topsnelheid van 370km/uur. Het vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd via een 7-traps sequentiële transmissie met enkele koppeling, die licht en snel is.
Een uniek uitlaatsysteem dat is gemaakt van titanium zorgt voor een geluid dat je nooit weer zult vergeten. Ben je eenmaal goed op snelheid, dan helpen de unieke koolstof-keramische remmen om de verbijsterende snelheden van te doorstaan.
Huayra gebruikt ook verschillende warmtewisselaars om te helpen bij de koude start en dry-sump smering om de motor perfect op alle cilinders te laten werken.
Al dit vermogen katapulteert Huayra van stilstand naar 100 in 3,2 seconden, met een topsnelheid van 370km/uur. Het vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd via een 7-traps sequentiële transmissie met enkele koppeling, die licht en snel is.
Een uniek uitlaatsysteem dat is gemaakt van titanium zorgt voor een geluid dat je nooit weer zult vergeten. Ben je eenmaal goed op snelheid, dan helpen de unieke koolstof-keramische remmen om de verbijsterende snelheden van te doorstaan.
Huayra gebruikt ook verschillende warmtewisselaars om te helpen bij de koude start en dry-sump smering om de motor perfect op alle cilinders te laten werken.
Active Aero Technologie
Huayra is de godin van de wind, dankzij haar vermogen om de lucht met hoge snelheden in haar voordeel te gebruiken.
Pagani Huayra heeft 4 flappen, twee aan de voorkant en twee aan de achterkant, die allemaal onafhankelijk van elkaar functioneren. Deze flappen worden ingetrokken afhankelijk van de snelheid, luchtweerstand, remmen en acceleratie en verhogen de neerwaartse kracht om de auto bij hoge snelheden op de weg te houden en stabiel te houden in scherpe bochten door van richting te veranderen.
Het aero systeem krijgt realtime informatie via de krachtige ECU van de auto en reageert actief.
De auto heeft ook een actieve ophanging, die de voorkant van de auto verlaagt bij hoge snelheden. Daarnaast zijn er ook de ventilatieopeningen die de lucht voldoende over de auto laten stromen om de neerwaartse kracht te vergroten. De achterkleppen en de voorwielophanging komen omhoog als er wordt geremd en dragen gezamenlijk 1/3 van het totale remvermogen bij.
Pagani Huayra heeft 4 flappen, twee aan de voorkant en twee aan de achterkant, die allemaal onafhankelijk van elkaar functioneren. Deze flappen worden ingetrokken afhankelijk van de snelheid, luchtweerstand, remmen en acceleratie en verhogen de neerwaartse kracht om de auto bij hoge snelheden op de weg te houden en stabiel te houden in scherpe bochten door van richting te veranderen.
Het aero systeem krijgt realtime informatie via de krachtige ECU van de auto en reageert actief.
De auto heeft ook een actieve ophanging, die de voorkant van de auto verlaagt bij hoge snelheden. Daarnaast zijn er ook de ventilatieopeningen die de lucht voldoende over de auto laten stromen om de neerwaartse kracht te vergroten. De achterkleppen en de voorwielophanging komen omhoog als er wordt geremd en dragen gezamenlijk 1/3 van het totale remvermogen bij.
Pagani Cadeau Ideeën
|
|
|
|
Video
Gerelateerde onderwerpen
- startpagina - Bekijk meer dan honderd auto's in 3D - 360°