Chevrolet Corvette C8 - Z06 (2020-heden)
Interactieve 3D 360° bediening
Klik op de Play button hieronder en je kunt draaien, scrollen, zoomen en meer.
Druk daarna op de f toets om deze auto full-screen te bekijken, of klik op de full-screen button in het 3D scherm.
Klik op de Play button hieronder en je kunt draaien, scrollen, zoomen en meer.
Druk daarna op de f toets om deze auto full-screen te bekijken, of klik op de full-screen button in het 3D scherm.
|
|
Specificaties
Type auto: Sport auto
Productie periode: 2020-heden Aantal geproduceerd: nog in productie Geschatte huidige waarde: €87.000 Merk: Chevrolet (General Motors) Productie locatie: Bowling Green Kentucky, USA |
Motor: V8, 6.2L Atmosferisch
Top snelheid: 296km/uur 0-100km/uur: 2,8 seconden Vermogen: 670pk Max koppel: 637Nm Gewicht: 1654kg |
10 Interessante feiten over de Chevrolet Corvette C8
- De Chevrolet Corvette C8 is de eerste auto van General Motors met een midden motor sinds 1988. De Pontiac Fiero was de laatste sportwagen van GM met een achterin liggende middenmotor. Sinds 1988 lag de focus op de voorin geplaatste motor met achterwielaandrijving, maar de grens qua maximaal vermogen voor dit type motor kwam de laatste jaren echter snel in zicht. Om in de toekomst pk's toe te kunnen blijven voegen, werd besloten over te schakelen op een achterliggende motor met achterwielaandrijving.
- De geheel nieuw ontworpen 6.2 liter motor heeft een vermogen van 670pk en het is daarmee de krachtigste atmosferische V8 die ooit in een productie auto is gebruikt.
- De nieuwe motor, LT2 genaamd, heeft een uniek systeem waarbij de verbranding in 4 van de 8 cilinders wordt gestopt als je even niet het vermogen van alle 8 cilinders nodig hebt. Dit resulteert in een behoorlijke reductie van het benzineverbruik
- De Corvette C8 biedt de meeste power en snelheid voor zijn prijs van alle sportwagens ter wereld. Qua prestaties zou je de Corvette met de Porsche 911 kunnen vergelijken, maar voor de Porsche betaal je bijna het dubbele.
- Éen van de manieren van Chevrolet om de C8 zo goedkoop te kunnen bouwen is het bijna compleet ontbreken van moderne materialen als koolstofvezel. Dat soort materialen is wordt in de Europese luxe sportwagens rijkelijk gebruikt maar het is erg duur. Chevrolet heeft daarom gekozen voor een "good old" maar zeer effectief materiaal, namelijk aluminium. Ook licht en sterk maar een stuk goedkoper.
- De C8 is uitgevoerd met een dry sump smeersysteem, waardoor alle onderdelen onder alle omstandigheden genoeg smeermiddel krijgen toegediend. Daarnaast komt het zwaartepunt wat gunstiger te liggen wat het rijgedrag ten goede komt. In deze prijsklasse is een dry sump systeem erg ongebruikelijk omdat het veel duurder is dan een wet sump systeem (oliecarter onder de motor).
- De 8-traps transmissie is ook geheel nieuw en die heeft een instelling die behoorlijk track gericht is. De eerste versnelling is heel lang, terwijl versnelling twee tot en met met juist zeer kort zijn. De zevende en achtste versnelling zijn weer extra lang.
- Je kunt de Corvette C8 nauwkeurig instellen naar de rij-omstandigheden, met de "driving modus" knop kun je kiezen uit maar liefst 6 verschillende geprogrammeerde rij instellingen:
- Tour - Dit is de standaard instelling die het beste is voor op de snelweg en binnen de bebouwde kom.
- Weather - De beste stand voor het rijden in barre weersomstandigheden, zoals bij veel regen of sneeuw.
- Sport - Deze stand maakt de Corvette wat pittiger. Er worden functies geactiveerd die de instellingen van de 8-traps automaat veranderen, zodat bijvoorbeeld remmen op de motor een betere respons geeft. Als je een tijdje niet sportief genoeg rijdt, wordt automatisch terug geschaald naar de "Tour" modus.
- Track - Dit is de meest agressieve stand en is alleen geschikt voor gesloten circuits. In de track modus worden meerdere performance functies gebruikt waardoor een maximale wegligging wordt bereikt en de gas- en stuurrespons zijn geoptimaliseerd voor track racing.
- My Modus - Met deze functie stel je je eigen voorkeuren in voor een aantal eigenschappen. Je moet dan denken aan het uitlaatgeluid, de instelling van de stuur- en rem respons.
- Z-Mode - Deze optie is een aanvulling op de andere keuzemogelijkheden en hiermee is zijn de instellingen van de aandrijflijn nauwkeuriger in te stellen naar je wensen.
- De Chevrolet Corvette C8 is vooral bedoeld voor de Amerikaanse klanten en in de markt gezet om vooral Porsche in eigen land een spaak in het wiel te steken. Gebouwd op een manier die Amerikanen aanspreekt en voor een prijs die ook voor de hogere middenklasse in het bereik ligt. Circuit racen komt met deze auto binnen het bereik van een grote groep liefhebbers.
- Op dit moment staan er 3 exemplaren van de Chevrolet Corvette C8 geregistreerd in Nederland (bron: allecijfers.nl), de auto wordt tot nu toe slechts beperkt geleverd aan de Europese markt. En dat is best jammer want het is toch een soort gratis cadeau als je er onderweg een tegenkomt. Dat zal helaas dus niet snel gebeuren maar gelukkig kun je op deze site de C8 in volle glorie, in 3D 360° interactief bekijken en beoordelen.
Chevrolet Cadeau Ideeën
|
|
Beter is niet altijd duurder
Al meer dan 5 decennia domineert Corvette de sportwagen branche in Amerika met zijn krachtige motoren en uniek gestylede uiterlijk. De sportwagens is zo sierlijk dat hij meerdere keren is bestempeld als de mooiste auto van Amerikaanse makelij.
Nu, in zijn 8e generatie, is de Corvette van binnen en van buiten geheel onder handen genomen. Ten opzichte van zijn voorgangers zit de Corvette C8 boordevol geavanceerde technologie en bovendien biedt hij een veel betere rijervaring dan de versies van voorheen.
Beter hoeft niet altijd duur te zijn, en dat geldt ook voor de Corvette C8. De prijs begint voor de basis versie bij iets minder dan €90.000 en de C8 zet veel duurdere sportwagens in de schaduw met zijn uitstraling en ultieme prestaties.
Binnen een jaar na zijn wereldwijde lancering heeft de C8 al vele onderscheidingen gewonnen en vooral de Amerikaanse auto liefhebbers hebben er een fantastische sport auto, made in the USA, bijgekregen.
Nu, in zijn 8e generatie, is de Corvette van binnen en van buiten geheel onder handen genomen. Ten opzichte van zijn voorgangers zit de Corvette C8 boordevol geavanceerde technologie en bovendien biedt hij een veel betere rijervaring dan de versies van voorheen.
Beter hoeft niet altijd duur te zijn, en dat geldt ook voor de Corvette C8. De prijs begint voor de basis versie bij iets minder dan €90.000 en de C8 zet veel duurdere sportwagens in de schaduw met zijn uitstraling en ultieme prestaties.
Binnen een jaar na zijn wereldwijde lancering heeft de C8 al vele onderscheidingen gewonnen en vooral de Amerikaanse auto liefhebbers hebben er een fantastische sport auto, made in the USA, bijgekregen.
Motor naar achteren, prestaties omhoog
Van de Chevrolet Corvette is altijd bekend geweest dat de ingenieurs doorlopend streven naar krachtige motoren met handmatige en automatische transmissie, sportieve styling en mooie accenten.
En nu is daar de allereerste Corvette geworden met een midden motorlay-out(!).
De motor is slim weggestopt achter de stoelen en als je door de achter glasplaat kijkt zie je de machtige V8 bijna grommen van ingehouden woede en opgekropte energie.
De hele carrosserie is opnieuw ontworpen om de aerodynamica, motorkoeling, rijervaring, luxe en gebruiksgemak te verbeteren. Het is nu een sportwagen van minder dan 3 seconden geworden (0-100km/uur), iets dat slechts wordt geëvenaard door enkele (veel duurdere) prestatie auto's in de wereld.
En nu is daar de allereerste Corvette geworden met een midden motorlay-out(!).
De motor is slim weggestopt achter de stoelen en als je door de achter glasplaat kijkt zie je de machtige V8 bijna grommen van ingehouden woede en opgekropte energie.
De hele carrosserie is opnieuw ontworpen om de aerodynamica, motorkoeling, rijervaring, luxe en gebruiksgemak te verbeteren. Het is nu een sportwagen van minder dan 3 seconden geworden (0-100km/uur), iets dat slechts wordt geëvenaard door enkele (veel duurdere) prestatie auto's in de wereld.
De krachtigste motor met natuurlijke aanzuiging
De Corvette C8 is op elk detail verbeterd en de uitmuntende prestaties zijn dan ook het resultaat van de vele innovaties.
De nieuwe LT6 5.5L V8 in de Z06 is een krachtbron om rekening mee te houden. De V8 middenmotor is volledig opnieuw ontworpen met een nieuw aluminium motorblok, herziene cilinderconfiguratie, ontsteking, gasklep huizen en inlaten. Met zijn verbijsterende 670 pk is hij nu gekroond tot de krachtigste atmosferische auto ter wereld.
Het is niet alleen een gimmick op papier, de C8 kan in slechts 2,8 seconden van niets naar 100 katapulteren. Deze Bugatti-achtige snelheid is allemaal te danken aan zijn lichtgewicht constructie, betere aerodynamica en een slimme 8-traps transmissie met dubbele koppeling. De auto heeft verschillende rijmodi en afhankelijk van je humeur kun je in luxe cruisen of wat rubber op de baan verbranden.
De nieuwe LT6 5.5L V8 in de Z06 is een krachtbron om rekening mee te houden. De V8 middenmotor is volledig opnieuw ontworpen met een nieuw aluminium motorblok, herziene cilinderconfiguratie, ontsteking, gasklep huizen en inlaten. Met zijn verbijsterende 670 pk is hij nu gekroond tot de krachtigste atmosferische auto ter wereld.
Het is niet alleen een gimmick op papier, de C8 kan in slechts 2,8 seconden van niets naar 100 katapulteren. Deze Bugatti-achtige snelheid is allemaal te danken aan zijn lichtgewicht constructie, betere aerodynamica en een slimme 8-traps transmissie met dubbele koppeling. De auto heeft verschillende rijmodi en afhankelijk van je humeur kun je in luxe cruisen of wat rubber op de baan verbranden.
Een openlucht ervaring in luxe en snelheid
De Corvette C8 wordt ook geleverd met een afneembare Targa-top. Door gewoon 2 knoppen los te laten en op een knop te drukken, kun je de koolstofvezel top verwijderen en vastzetten in de kofferbak van de auto. Stel je dat prachtige interieur en de enorme snelheid voor en je begrijpt dat de ervaring in een open top C8 een geweldige ervaring is.
Het interieur zit boordevol luxe en gemak. Elektronisch verstelbare stoelen en stuurinrichting, eersteklas technologie, hoogwaardige veiligheidsmiddelen en een comfortabele cabine maken de C8 een sportauto met een grote toekomst voor zich...
Het interieur zit boordevol luxe en gemak. Elektronisch verstelbare stoelen en stuurinrichting, eersteklas technologie, hoogwaardige veiligheidsmiddelen en een comfortabele cabine maken de C8 een sportauto met een grote toekomst voor zich...
Helemaal van deze tijd
Wanneer je in de C8 stapt, wordt je verwelkomd door een op de bestuurder gericht infotainment-touchscreen, een digitale kilometerteller waarmee je alle functies kunt bedienen en alle noodzakelijke functies kunt weergeven. Je kunt kiezen uit 6 rijmodi, waarbij de besturing, ophanging en gasrespons bij elke modus veranderen.
De in hoogte verstelbare ophanging, het head-up display, een koffer aan de voorkant voor opslag, de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel met een geïntegreerde camera aan de achterkant en vele andere functies maken je ervaring onvergetelijk.
De C8 heeft ook een rack-modus waarin je je rondetijden kunt opnemen, video's kunt opnemen via de camera aan de voorkant, er een dash-cam van kunt maken, of een surround-weergave voor parkeren en gemakkelijk manoeuvreren.
De in hoogte verstelbare ophanging, het head-up display, een koffer aan de voorkant voor opslag, de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel met een geïntegreerde camera aan de achterkant en vele andere functies maken je ervaring onvergetelijk.
De C8 heeft ook een rack-modus waarin je je rondetijden kunt opnemen, video's kunt opnemen via de camera aan de voorkant, er een dash-cam van kunt maken, of een surround-weergave voor parkeren en gemakkelijk manoeuvreren.
Blader door de originele brochure
Gerelateerde onderwerpen
- startpagina - Bekijk meer dan honderd auto's in 3D - 360°