Bugatti Veyron (2005 - 2015)
3D - 360° Interactief
Interactieve 3D 360° bediening.
Klik op de Play button en je kunt draaien, scrollen, zoomen en meer.
Klik op de Play button en je kunt draaien, scrollen, zoomen en meer.
Specificaties
Type auto: Sport auto (S)
Productie periode: 2005-2015 Aantal geproduceerd: 450 Geschatte huidige waarde: €1.500.000 Merk: Bugatti Automobiles S.A.S. Productie locatie: Molsheim, Frankrijk |
Motor: W16 , 8000cc
Top snelheid: 431km/uur 0-100km/uur: 2,8 seconden Vermogen: 1000pk Max koppel: 1.250Nm Gewicht: 1990kg |
12 interessante feiten over de Bugatti Veyron
- Het vervangen van de transmissie op een Veyron kost €120.000, voor die prijs kun je een Audi R8 aanschaffen.
- Die Michelin-banden kosten €25.000 per set en kunnen alleen worden vervangen in hun fabriek in Frankrijk, wat nog eens €75.000 extra aan servicekosten kost.
- De Bugatti Veyron heeft in totaal 10 radiatoren.
- De motor en het bestuurderscompartiment zijn verbonden door slechts 14 bouten, elk gemaakt van titanium. Het materiaal is dan ook ontzettend sterk, maar ook nog eens lichtgewicht. In feite weegt elke bout slechts 34 gram.
- Alleen versies met het stuur links werden ooit geproduceerd en RHD's werden niet gesanctioneerd.
- De testfaciliteit voor Veyron is een zeer geheime faciliteit en zelfs vliegtuigen mogen niet over het gebied vliegen.
- Op topsnelheid verbruikt de Veyron 75000 liter lucht per minuut. Zoveel lucht kan een persoon 4 dagen laten ademen.
- Veyron kan in slechts 10 seconden vanaf 400 km/u tot stilstand komen, maar kan in die tijd een gebied bestrijken dat gelijk is aan een halve kilometer.
- Bij een remstoring heeft Veyron een secundair ABS in de handrem.
- Hij kan zijn brandstoftank in slechts 12 minuten legen als hij aan zijn topsnelheid van 431 km/u blijft draaien.
- Het duurt 15 manuren om een enkele radiator van Bugatti Veyron . te bouwen
- Volkswagen verloor €5 miljoen aan elke Bugatti Veyron. De auto kost veel meer dan zijn prijs in onderzoek, ontwikkeling, operaties en andere uitgaven. Het doel van de ontwikkeling van een dergelijk verliesgevend product was om een statement te maken over het verleggen van de grenzen van de autosport. En dat is gelukt!
De meester van de moderne techniek
Er zijn niet veel autofabrikanten die zullen opscheppen dat ze de beste auto ooit hebben ontworpen en geproduceerd, maar Bugatti hoeft dankzij de Veyron in het geheel niet bescheiden te zijn. De Bugatti Veyron is een sport auto van een totaal andere orde dan de rest.
Het is namelijk de snelste, duurste, meest geavanceerde sportwagen ooit gemaakt. En het zijn niet alleen de theoretische specificaties die je met de ogen doen knipperen, de Bugatti Veyron maakt zijn beloftes ook in de praktijk waar.
Het was eigenaar Volkswagen die besloot dat er een geheel nieuwe super car moest komen, die het gezicht van de auto industrie voor snelheidsfanaten zou veranderen. En dat is gelukt, ondanks het feit dat een Veyron enorm veel onderhoud en zorg nodig heeft, is er geen alternatief beschikbaar die je met deze auto kunt vergelijken.
Of het nu gaat om de grensverleggende snelheden, de pure kracht of de nieuwste technologieën die zijn gebruikt, de Bugatti Veyron heeft alles te bieden dat een auto-dagdromer kan bedenken.
Het is namelijk de snelste, duurste, meest geavanceerde sportwagen ooit gemaakt. En het zijn niet alleen de theoretische specificaties die je met de ogen doen knipperen, de Bugatti Veyron maakt zijn beloftes ook in de praktijk waar.
Het was eigenaar Volkswagen die besloot dat er een geheel nieuwe super car moest komen, die het gezicht van de auto industrie voor snelheidsfanaten zou veranderen. En dat is gelukt, ondanks het feit dat een Veyron enorm veel onderhoud en zorg nodig heeft, is er geen alternatief beschikbaar die je met deze auto kunt vergelijken.
Of het nu gaat om de grensverleggende snelheden, de pure kracht of de nieuwste technologieën die zijn gebruikt, de Bugatti Veyron heeft alles te bieden dat een auto-dagdromer kan bedenken.
Grensverleggende prestaties
Als je benieuwd bent naar de snelheid en prestaties van Veyron: de 2-zits sportwagen heeft een machtige 8.0L W16-motor die constant wordt gevoed door 4 turbochargers. Hij produceert bijna 1000pk aan pure kracht en heeft een max. koppel van 1250Nm. Een 7-traps automaat met dubbele koppeling en directe shift die al het vermogen optimaal naar alle 4 de wielen stuurt.
De achtervleugel is een actief aero-accessoire dat voldoende neerwaartse kracht geeft om te voorkomen dat de auto gaat vliegen en indien nodig extra remkracht biedt.
In de jaren 2010 was het de snelste auto die je op de weg tegen kon komen en de Veyron heeft een top snelheid van meer dan 430 kilometer per uur, met een 0-100 tijd van slechts 2,8 seconden.
De Bugatti Veyron is straat-legaal dus je mag er gewoon mee op de openbare weg rijden, kun je het je voorstellen?
Het zijn niet alleen de cijfers die ronduit verbluffend zijn, nog extremer zijn de fysica en het vermogen erachter. Het kostte veel testen, mislukkingen, nieuwere technologieën en het ombuigen van enkele natuur- en wetenschapswetten om te bereiken wat de Bugatti-eigenaren voor ogen hadden.
De Veyron werd geleverd met magnesium schakelflippers om de bestuurder directe controle over het schakelen te bieden en heeft vele andere sportieve voordelen.
De auto beschikt over een launch control die wielspin voorkomt en een perfecte pick-up geeft om die 0 tot 100 keer te raken. Hij heeft speciale banden, aerodynamische rondingen, een sportmodus waarvoor een speciale sleutel nodig is, en een clustermeter die het cijfer van 1000 pk aangeeft dat altijd beschikbaar is voor de bestuurder.
Het is meer dan alleen een auto of snelheidsmachine, Veyron is een ervaring die beperkt is tot slechts 450 mensen in de wereld. En daar is de prijs dan ook naar: voor minder dan €1.500.000 zul je er geen vinden.
De achtervleugel is een actief aero-accessoire dat voldoende neerwaartse kracht geeft om te voorkomen dat de auto gaat vliegen en indien nodig extra remkracht biedt.
In de jaren 2010 was het de snelste auto die je op de weg tegen kon komen en de Veyron heeft een top snelheid van meer dan 430 kilometer per uur, met een 0-100 tijd van slechts 2,8 seconden.
De Bugatti Veyron is straat-legaal dus je mag er gewoon mee op de openbare weg rijden, kun je het je voorstellen?
Het zijn niet alleen de cijfers die ronduit verbluffend zijn, nog extremer zijn de fysica en het vermogen erachter. Het kostte veel testen, mislukkingen, nieuwere technologieën en het ombuigen van enkele natuur- en wetenschapswetten om te bereiken wat de Bugatti-eigenaren voor ogen hadden.
De Veyron werd geleverd met magnesium schakelflippers om de bestuurder directe controle over het schakelen te bieden en heeft vele andere sportieve voordelen.
De auto beschikt over een launch control die wielspin voorkomt en een perfecte pick-up geeft om die 0 tot 100 keer te raken. Hij heeft speciale banden, aerodynamische rondingen, een sportmodus waarvoor een speciale sleutel nodig is, en een clustermeter die het cijfer van 1000 pk aangeeft dat altijd beschikbaar is voor de bestuurder.
Het is meer dan alleen een auto of snelheidsmachine, Veyron is een ervaring die beperkt is tot slechts 450 mensen in de wereld. En daar is de prijs dan ook naar: voor minder dan €1.500.000 zul je er geen vinden.
Bugatti Cadeau Ideeën
|
|
Gerelateerde onderwerpen
- startpagina - Bekijk meer dan honderd auto's in 3D - 360°